آیا در برنامه بازاریابی خود جایی برای اینستاگرام در نظر گرفته اید؟
آیا می خواهید به طور موثر برای کسب و کارتان از اینستاگرام استفاده کنید؟
اینستاگرام فراتر از یک شبکه اجتماعی جالب و مبتنی بر عکس است. اینستاگرام می تواند به شما کمک کند تا محصولات و خدمات خود را معرفی کنید، همچنین نرخ تبدیل و مشتریان بالقوه و در نتیجه فروش خود را افزایش دهید.
در این مقاله توضیح می دهیم که چگونه از اینستاگرام برای بدست آوردن نتایج بزرگ در کسب و کارتان استفاده کنید.
۱. یک لینک در پروفایل Instagram خود درج کنید
تنها جایی در اینستاگرام که می توانید در آن لینک قابل کلیک درج کنید، در پروفایل تان زیر قسمت توضیحات بیوگرافی است. اگر می خواهید به هر موفقیتی در اینستاگرام دست یابید باید از این لینک به خوبی استفاده کنید. مهمترین چیزی که می توانید لینک آن را در اینستاگرام درج کنید آدرس وب سایت تان است. این لینک می تواند آدرس صفحه اخبار وب سایت تان، آدرس صفحه محصولات تان، آدرس صفحه مخصوص مشتریان و فروش و … باشد.
برای مثال اگر می خواهید مسابقه ای در صفحه اینستاگرام خود راه اندازی کنید و مخاطبان خود را به صفحه ای خاص از وب سایت تان هدایت کنید( ثبت نام و عضویت در وب سایت تان)، لینک آن را در این قسمت درج کنید و بعد از اینکه مدت مسابقه تمام شد آن لینک را در پروفایل اینستاگرام تان به آدرس صفحه اصلی وب سایت خود تغییر دهید.
ترافیک اینستاگرام خود را پیگیری کنید
گوگل آنالیتیکز نمی تواند ترافیکی موبایلی که از اینستاگرام به وب سایت شما می آید را شناسایی کند. زمانیکه فردی بر روی لینک درج شده در صفحه اینستاگرام شما کلیک می کند ابتدا باید مرورگر خود را انتخاب کند و بعد به وب سایت شما بیاید، به همین دلیل گوگل آنالیتیکز این ترافیک را به عنوان ترافیک مستقیم در نظر می گیرد نه ترافیکی که از اینستاگرام شما آمده است. این امر موجب سردرگمی شما در هنگام تحلیل آمار وب سایت تان می شود.
بهترین راه حل برای این مشکل، استفاده از لینک های قابل شناسایی در پروفایل اینستاگرام تان است، یعنی به جای درج آدرس وب سایت تان به طور مستقیم از سرویس هایی مانند: goo.gl یا Xip.ir استفاده کرده و لینک های خود را کوتاه کنید، تا در زمان تحلیل آمار وب سایت خود تعداد ترافیک ورودی از اینستاگرام را نیز مشاهده کنید.
۲. محصولات و خدمات خود را به نمایش گذارید
برای نمایش محصولات خود آن ها را در زمینه های واقعی به نمایش بگذارید، برای مثال در پوشاک: عکس آن لباس را بر تن یک فرد در یک فضای واقعی و طبیعی نشان دهید نه در ویترین یا چوب لباسی!، چون در این صورت مخاطبان شما با آن محصول ارتباط بیشتری برقرار کرده و برای خرید آن ترغیب می شوند. حتی کمپانی هایی که محصولات فیزیکی تولید نمی کنند نیز می توانند از مزایای بازاریابی در اینستاگرام استفاده کنند، برای مثال آنها می توانند عکس یا ویدیوهایی از کارکنان اصلی و کلیدی خود بگذارند یا تجربه مشتریان خود از محصولات شان را به اشتراک بگذارند.
اگر مخاطبان شما عکسی با محصولات تان پست کردند، آن را در صفحه ایسنتاگرام خود به اشتراک بگذارید. برای ترغیب فالوورهای خود می توانید مسابقات اینستاگرامی برگزار کنید و به بهترین و خلاق ترین فردی که با محصولات شما عکس فرستاده جایزه دهید، این کار در تشویق و افزایش فالوورهای تان تاثیر زیادی دارد.
یکی از جالب ترین انواع عکس برای نمایش محصولات و خدمات شما در اینستاگرام می تواند، عکس های از نوع قبل از… و بعد از… باشد، برای مثال یک شرکت طراحی دکوراسیون می تواند عکس های قبل از تغییر دکوراسیون و سپس عکس های بعد از تغییر دکوراسیون را به طور یکجا پست کند تا مخاطبان صفحه اینستاگرام شان متوجه تغییر و بهبود دکوراسیون توسط آن شرکت شوند.
۳. بر روی عکس های تان متن نیز قرار دهید
راه دیگر برای جذاب کردن عکس ها در صفحه اینستاگرام تان، درج متن بر روی آنهاست. زمانیکه می خواهید نکاتی را به اشتراک گذارید یا محصولات و برند خود را معرفی کنید، از این روش استفاده نمایید. این کار باعث می شود مخاطبان تان پیام عکس شما را متوجه شوند. از ابزارهایی مانند فوتوشاپ یا پاورپوینت و یا وب سایت هایی مانند کانوا برای درج متن و افکت بر عکس های خود قبل از پست کردن آن در اینستاگرام استفاده کنید.
۴. از قسمت کپشن (شرح) عکس های خود به خوبی استفاده کنید
در قسمت کپشن (شرح یا زیرنویس) عکس های خود، پیام واضح و دقیق جهت ترغیب مخاطبان تان به خرید یا عضویت در وب سایت تان را بدهید. کپشن (شرح یا زیرنویس) عکس، متنی است که هنگامیکه عکسی را در اینستاگرام آپلود می کنید، زیر آن می نویسید.
حتما به خاطر داشته باشید متن کپشن (شرح یا زیرنویس) عکس شما باید پیامی را به عکس تان اضافه کند نه اینکه همان پیام عکس را دوباره تکرار کند.
با اینکه شما می توانید از متنی با ۲۲۰۰ کاراکتر نیز استفاده کنید، اما استفاده از متنی با کاراکترهای بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ ایده آل است.
حتما متنی را برای کپشن (شرح یا زیرنویس) عکس های خود استفاده کنید که مخاطبان تان را به خرید یا عضویت در وب سایت تان ترغیب کند. برای مثال از آنها بخواهید به قسمت بیوگرافی صفحه اینستاگرام تان بروند و بروی لینک آدرس وب سایت تان کلیک کنند و از آن بازدید نمایند. اگر می خواهید مخاطبان تان با شما تماس بگیرند یا ایمیل بزنند و یا از فروشگاه شما بازدید کنند حتما در این قسمت درج کنید.
همچنین می توانید از این قسمت برای مسابقات اینستاگرامی خود استفاده کنید، به طوریکه ابتدا تقریبی از میزان لایک عکس های محبوب خود به دست آورید ( برای مثال ۲۰۰۰) و سپس برای افزایش آن ( برای مثال ۴۰۰۰) مسابقه ای برگزار کنید، به این صورت که اگر آن عکس بالای ۴۰۰۰ لایک بگیرد ۱۰ ٪ تخفیف و اگر ۶۰۰۰ لایک ۲۰ ٪ تخفیف و در نهایت اگر ۸۰۰۰ لایک بگیرد ۳۰ ٪ تخفیف برای آن محصول خاص در نظر می گیرید. این کار باعث می شود عکس محصول شما توسط فالوورهایتان به اشتراک گذاشته شود و افراد بیشتری با محصولات و خدمات شما آشنا شوند.
۵. از هشتگ # استفاده کنید
به منظور استفاده کامل از کپشن پست ها و کامنت های خود از هشتگ های مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنید. این کار باعث می شود دسترسی به صفحه اینستاگرام و پست های شما افزایش یابد و در نهایت منجر به افزایش نرخ تبدیل وب سایت و فروش شما می شود. سعی کنید هشتگ های تان مرتبط با کسب و کارتان و همچنین مخاطبان تان باشد. در هر پست از ۱۰ تا ۱۵ هشتگ استفاده کنید. به خاطر داشته باشید از ترکیبی از هشتگ های با کاربرد بالا در کسب و کارتان، با کاربرد متوسط و کاربرد کم استفاده کنید تا به طیف وسیعی از مخاطبان در اینستاگرام دست یابید و تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید.
نتیجه گیری
طراحی و اجرا یک برنامه بازاریابی برای Instagram، می تواند شما را از رقبا جلو بیاندازد، مخصوصا در این زمان که هنوز بسیاری از افراد نمی دانند چطور از اینستاگرام برای بهبود کسب و کار خود استفاده کنند.
محتوایی تولید کنید که کمی با سایر شبکه های اجتماعی تان تفاوت داشته باشد، تا بتوانید مشارکت مخاطبان تان را افزایش دهید. با مخاطبان Instagram خود تعامل کنید و آگاهی افراد از برند و محصولات تان را افزایش دهید، سپس محصولات و خدمات خود را بازاریابی کنید تا نرخ فروش تان از طریق این شبکه اجتماعی افزایش یابد.
اینستاگرام یک شبکه اجتماعی جالب است که همچنین می تواند یک ابزار قوی برای مارکتینگ و بازاریابی باشد، فقط کافیست استفاده از آن برای این اهداف را یاد بگیرید.